BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 25, 2010

Warkah Buatmu Teman

Mengimbas kembali memori indah di SMTSP 5 tahun yang lalu...



Ain Amira Abd Rahim, dulu kita sering bersama dalam apa jua keadaan. Akrabnya hubungan kita macam dah kenal lama, ke mana kita pergi mesti jalan berdua. Semua orang taw tentang tu. Kita berdua selalu je jadi mangsa buli Wan. Hehe...Cikgu-cikgu pon taw kan, kesian kita. Setahun lebih kita rapat, macam-macam cerita kita kongsi bersama. Yang paling aku ingat, kita sama-sama terajui kepimpinan pengawas sekolah, pengawas asrama, Pergerakan Puteri Islam, dan Persatuan Bahasa Melayu sekali ngan Waniey n Mimiey. Pastu kita berempat wakil sekolah untuk English Debate Intertechnic Zon Pahang 2006 kan. Tapi penghujung 2006, tak pasti kenapa macam ada jurang yang wujud antara kita. Kita dah tak macam dulu, dah tak bertegur sapa. Tak tahu di mana silapnya. Tapi kata-kata yang ko coretkan dalam buku auto masih tersimpan rapi. Bila terasa rindu, mesti baca semula apa yang tercoret dalam buku tu, mesti tengok balik gambar-gambar lama. Dulu impian kita sama, tapi lepas form5 kita bawak haluan masing-masing. Sekarang pon dah tak contact. Cume sesekali singgah jugak kat page Ain. Masih nak mengikuti perkembangan walaupun dalam diam. Nak bertanya khabar, rasa macam tak dialu-alukan. Apa pon, ko teman yang aku sayang, teman yang sering menemaniku 5 tahun yang lalu. Semoga beroleh kejayaan dan kebahagiaan. Harapnya tak lupa janji nak invite masa wedding nanti. Aku ingat ayat ko...Temerloh and Jerantut is not quite far...:)

Buat manusia yang bernama Wan Mohd Firdaus Wan Abd Rashid, hari ni baru tergerak hati nak tulis pasal ko. Ni pon sebab ternampak ko punya post kat facebook. Hehe...First impression aku, ko lah manusia yang paling playboy dalam batch kita. Baru je masuk sibuk duk ngayat perempuan. Bukan nak dengar taklimat orientasi. Masa tu Tuhan je yang taw perasaan aku, bosannya la tengok mamat ni. Dah la bajek hensem, mata bulat macam bola golf. Lepas exam untuk pembahagian kelas, dapat lak duk satu kelas. Lagi lah tambah menyampah. Dah tu asyik bising je. Selalu aku ngan Ain kutuk-kutuk ko. Dalam hati, mamat ni sah-sah nak tarik perhatian. Bajek orang nak terpikat...hahaha. Dalam pada menyampah tu, ntah macam mana boleh pulak terkawan ngan ko ni. Sebab ko aku pernah kena sound ngan senior  gara-gara status budak bola (projek bola Pahang) yang membuatkan ko agak glamour. Diorang jeles aku kawan ngan budak yang dikatakan hensem, padahal tak hensem pon kan...hahaha. Bajek hensem ada lah. Tak taw ko ingat tak, lepas tu kita agak rapat. Ko selalu je buli aku ngan Ain wat homework. Kitorang pon tak taw la kenapa sengal sangat ikut je. Ish2..menyesalnya bila terkenang balik. Pastu kita sama-sama jadi presenter untuk Projek Inovasi Pelajar "CADDY SETIA" sempena Hari Patriotik Peringkat Kebangsaan. Bangganya masa tu sebab jadi antara 10 orang pelajar SMTSP yang terpilih  present projek yang konon-kononnya hasil kerja pelajar (padahal cikgu-cikgu yang buat) depan Timbalan Perdana Menteri (zaman Dato' Seri Najib jadi TPM). Dah la waktu tu kita baru form4. Berhari-hari kita berkampung kat SUKPA. Tu antara kenangan yang manis dengan ko dan kawan-kawan lain. Masuk tahun 2006, kita sama-sama jadi pengawas sekolah. Dan sekali lagi, tak taw ilmu apa yang ko guna, ko dicalonkan jadi ketua pengawas. Aku pon gatal tangan gi sokong, padahal dah sedia maklum kalau ko jadi ketua pengawas, bertambah-tambah la beban keje aku ngan Ain. Kami yang buat, Wan Mohd Firdaus yang dapat nama ye, bagus betul. Siap bagitaw kawan-kawan lagi yang kami ni setiausaha sulit ko, mengalahkan pengetua, pengetua pon tak de setiausaha taw tak. Satu lagi tugas tak rasmi aku, jadi posmen tak bertauliah bila ko nak usha kawan-kawan + junior. Apa-apa aku yang kene jawab. Gadis Sunsilk la, ape la. Semua ko nak masa tu kan. Masa Intertechnic 2006 kat SMT Jengka, kita sama-sama gi. Aku masuk debate n ko main bola sepak. Macam-macam taktik ko gune nak tarik perhatian kan. Wat-wat jatuh tengah padang la, padahal ko nak suruh orang sorak. Aku kenal sangat la ko tu. Orang lain ko boleh tipu tapi ngan aku jangan harap...hahaha. Pastu kedengaran la suara para peminat ko yang tak berapa nak ramai tu jerit "Eppy! Eppy! Eppy!". Memang ko sangat sengal masa tu. End of  2006, kita dah sibuk dengan preparation exam. Masing-masing wat hal sendiri. Tapi aku still ingat kata-kata ko. "Aku nak masuk ipt same ngan Wana dan Ain, senang nanti ada orang tolong basuh baju ngan wat assignment aku". Sengal je ayat kan. Tapi impian tu tak kesampaian. Ko dengan Ain je masuk poli, aku masuk form6. Lepas habis sekolah, macam-macam cerita dengar pasal ko, tapi segan nak contact balik. Aku cume dengar dari kawan-kawan je. Sekarang ok la, dah ada facebook kan, boleh la jugak taw perkembangan ko. Kalau ko baca  entri ni jangan ngada-ngada nak terasa k. Kenangan ni lah yang membuatkan aku tak lupa indahnya persahabatan kita. Doa aku, semoga ko cepat sembuh serta impian dan cita-cita ko tercapai. Kalau nak kawen ngan 'Agnes Monica' tu nanti jangan lupa kawan lama ni ye...hehe..Doakan aku juga bertemu jodoh dengan seorang lelaki yang dalam hatinya hanya ada satu nama, NORHAZUWANA BT HAMZAH...:)


Ain...


Wan...



"AIN AMIRA & WAN MOHD FIRDAUS, KENANGAN KITA KEKAL ABADI"




Till Then,

0 comments: